http://www.smileycodes.info http://www.smileycodes.info

February 4, 2011

Penangan Mark Zukerbeg




Yes!! baru je tengok "the social network'' yang selama ni buat berbuih mulut aku tanya orang mana tahu kot ada CD. Biasalah, kita semua ada Pesbuk! budak kecik tak tahu apa pon ada pesbuk. Mak gedik dia buatkan. Tengok betapa dahasyatnya penangan Facebook ni. Nenek zaman sekarang pon tau taw. Jadi, aku seorang yang sangat curious, aku nak tahu jugak macam mana budak rambut kerinting, umur baru 20-an boleh jadi ''The youngest billionaire'' dengan Facebook. Okay anis, disebabkan dalam hidup kau.. Facebook je yang kau reti bukak, kau kenalah tahu macam mana ia dihasilkan.

Dihasilkan oleh Mark secara tidak sengaja, mula-mula dia mereka satu website ''facemash'' yang basically dibuat untuk memilih kononnya student hot ke tak dekat Harvard dengan menceroboh data peribadi student melalui komputer dan mencuri gambar.'''Facemash'' tiba-tiba mendapat sambutan hangit student. Ye lah sapa tak suka bab mengkomen-mengutuk orang ni. Dia pun terfikir bahawa orang suka sangat gambar, gossip, info peribadi. Lalu boyfriend i ni pun meluaskan lagi penggunaan facebook dengan( poke, join group,fan page,) macam-macam lagi lah.
Facebook yang hanya digunakan di Harvard dulu kini meluas terluas terbentang di seluruh dunia. Sampaikan adik aku yang baru umur 4 tahun dah paham.. perkataan ''online, loading, offline'' ha ha ha. Nak lebih paham, sila tengok ''The social network''.


In 2010, Zuckerberg was named
Time magazine's Person of the Year.[8]




Hai, jangan pandang rendah dengan ketidak henseman saya...
sebab saya '' THE NEXT BILL GATES"






No comments:

Post a Comment